sunnah orang berjuang


posted by radhiahsyahida

No comments

Salam kemanisan iman....

Dalam usaha mencari kemanisan hidup..

Hidup ini penuh mehnah, pancaroba, halangan, cabaran serta semua kawan2nya yang tak pernah puas mengunjungiku saban hari...kadangkala terasa pahitnya gula dan manisnya hati ayam yang teradun dalam adunan masakan harianku....

Dalam proses bergelar seorang student (bak kata org kampungku), mas'uliyyatnya begitu banyak sehingga kadangkala diri ini terfikir mampukah untukku mencapai segala yang diimpikan selama ni? namun hati yang bijak berbicara bisa menangkis semua pemikiran kolot dan kurang waras ini...teringat pada serangkap lagu yang biasa berkumandang di kaca tv "jika kau fikirkan boleh..kau pasti boleh melakukan!......"

Bermula dengan Annual General Meeting BARSS (Bachelor of Arabic Student Society), diriku bersama sahabat-sahabat lain diberi tanggungjawab untuk menjayakan gimmick and multimedia session... selepas berhempas pulas...natijahnya..alhamdulillah..1 gimmick berjaya dihasilkan walaupun ade sedikit kekurangan yg tak disengajakan..huhu ~semua benda tak sempurna kan?

de cutest tag dat i have now! ^_^

Belum sempat nak memanjakan diri..hehhe..1 lagi tanggungjawab besar bertandang di teratak diari hidupku...sejak mula lagi, telah kutanam dan berazam untuk menyerahkan diri dalam perjuangan ini..beiznillah. Dan dengan itu, pada 14 julai yang lalu..bersibuk dan menyibukkan diri lah kami untuk menjayakan 1 lagi Annual General Meeting iaitu untuk QLC stand for Qur'anic Language Club...alhamdulillah, dengan berkat dariNya.. feedback yang kami terima agak menggembirakan... insyaAllah kami akan cuba yang terbaik untuk kalian..(^_~)

inilah booth qlc...


Dan pada 18 julai yang lalu bersamaan hari lahir sahabatku tersayang 'djah mans' (semoga Allah memberkati hidup kamu..) sekali lagi diri ini bersama2 sahabat2 yang turut kusayang jiddan3 iaitu ecah and farahin telah menjalani peers training kt campus PJ...pada mulanya rasa mcm cuak jugak nak stay ngan GCU ni..yela, memikirkan tanggungjawab yang bakalku laksanakan nanti..tapi melihatkan members lain, serta cara madam asniza mentadbir kami..hatiku sedikit lega..insyaAllah beban yang berat akan sama2 kita pikul ye..=)

k' la...nak gi jumpa ustaz maad pulowp ni...nak settle assignment kitabah..

ilalliqo'...ma'assalamah

:: manisnya hidup bila perjuangan dan ujian dianggap seperti gula2..hehe..acu tera skali ::

[fellow followers]