Are u in stress?


posted by radhiahsyahida

7 comments

untuk renungan kita bersama...


Dua buah kereta sedang berhenti di persimpangan lampu isyarat. Lampu menandakan hijau, tetapi lelaki ini tidak melihatnya. Seorang wanita di belakang kereta lelaki tersebut memerhati kereta-kereta lain yang melintas kereta mereka.

Wanita ini mula membunyikan hon dengan kuat serta memekik kepada lelaki tersebut untuk menggerakkan keretanya. Lelaki itu tidak juga menggerakkan keretanya. Wanita itu bertambah histerikal di dalam keretanya, mengeluarkan penumbuknya dan menggoyangkan penumbuknya ke arah lelaki tersebut dan terus menghentakkan hon di sterring. Lampu isyarat bertukar ke warna kuning, wanita itu terus membunyikan hon sambil memaki hamun lelaki tersebut.


Lelaki tersebut yang terdengar bunyi bising di belakang terus melihat lampu isyarat yang kuning dan terus memecut keretanya sambil lampu kuning bertukar lampu merah. Wanita yang berada dibelakang lelaki tersebut memekik dengan kecewa kerana dia terpaksa menunggu isyarat lampu hijau semula.


Semasa dalam keadaan yang masih marah, dia mendengar ketukan di tingkap cerminnya dan melihat muncung pistol yang diarahkan kepadanya oleh seorang polis yang nampak begitu serius. Polis itu mengarahkannya supaya mematikan enjin keretanya dan supaya menunjukkan kedua-dua tangannya. Dia menurut dan tidak terkata apa-apa dengan apa yang berlaku. Selepas dia mematikan enjin keretanya, polis tersebut mengarahkan wanita tadi keluar dari keretanya sambil mengangkat tangannya. Dia memusing dan meletakkan kedua-dua tangan di atas bumbung kereta dan terus digari dan dibawa kedalam kereta polis. Wanita itu begitu tergamam dengan urutan peristiwa ini untuk menanyakan apa-apa soalan dan dibawa ke balai polis dimana polis mengambil cap jari, diambil gambar, diperiksa dan diletakkan di dalam sel.

Setelah beberapa jam, seorang polis menghampiri sel tersebut dan membuka pintu untuk wanita tersebut. Dia diiringi oleh polis tersebut ke meja seorang pegawai polis bersama barang-barang peribadinya. Pegawai polis itu menyerahkan semula beg yang mengandungi barang-barangnya dan berkata "Saya memohon maaf atas kesilapan ini"

Anda tahu kenapa?

Cuba teka?

(scroll down)
(scroll down)
(scroll down)

"Puan, biar saya terangkan, kereta polis kami berada dibelakang kereta puan semasa puan membunyikan hon sambil memaki hamun menjerit ke arah kereta hadapan dan kami dapati di cermin belakang kereta puan terpampang sticker "Laila haillallah, Muhammadurasullullah", "Are you in stress, Read al Quran", dan "Islam Membentuk Peribadi Mulia", jadi secara natural kami ingat puan telah mencuri kereta seseorang."

hehe..terkena batang hidung sendiri.moralnya, berfikirlah sebelum bertindak..

sedikit tips untuk hilang stress bila anda dilanda traffic jam

1st, of course la baca Al-Quran..satu bonus bagi Al-Hafiz dan Al-Hafizah. Tapi bagi yang tak, pasanglah bacaan Al-Quran dalam kenderaan anda..insyaAllah tenang hati.

2nd, kalau tak de cd @ kaset ngaji ke, pasang je Ikim.fm.. yang lain rasanya lagi kusut pikiran kot..to peminat rock classic, time stress tak sesuai ye ;p

3rd, ambik gambar pemandangan. Diilhamkan bila melihat kak ti syok sangat ambik gambar matahari terbenam dari dalam kereta masa on the way balik dari sekolah tadi..kekeke (tip ini bukan untuk driver!)

7 comments

  1. Anonymous
  2. Anonymous

[fellow followers]