to be different, beiznillah..


posted by radhiahsyahida

3 comments

a view of me! looking @ the world and starting praise HIM


Pheww, alhamdulillah selepas seminggu masuk short sem baru dapat buka blog. Tatkala orang lain asyik buat status "bosannya duk uia", "short sem yang boring" dan bla bla bla, teringin jugak nak buat status "fuh, permulaan short sem yang amat-amatla busy.. heh :P

Alhamdulillah, masih di mahalah yang sama, blok yang sama, view bilik yang sama. cool kan? ehee. tapi level bilik jela yang berbeza. ohh.. =,=' TAPIKAN, yang paling best, dapat new roommates yang sangat ok! alhamdulillah. sorang pahang, sorang bangi, sorang thailand yang best kot sebab boleh kecek klate, english, arab fluently. wah seronaknye ^^, inshaAllah nak gunakan dia seguna-gunanya utk tingkatkan lughahku.

'Ala kulli hal, sangat syukur jugak sebab Allah bagi nikmat busy. At least, tidaklah saya terlorong untuk membuang masa. 2 medan amal yang menuntut pengorbanan --->[Pembina dan TA] bakal menjadi saksi untukku di sana kelak.

Teringat nasihat dari kak aishah hatta suatu masa dulu, kat akhirat nanti, ada sahabat Rasulullah yang disebut oleh Allah dengan amalannya yang berbeza dengan orang lain, ada yang dikenali dengan seorang yang tak pernah tinggal solat sunat, ada juga disebut sebut kerana dia sentiasa dalam keadaan berwudhuk dan lain-lain lagi.

So, walau tak mampu nak buat macam tu, kena juga usaha untuk menjadi seorang pemuda/i yang lain dari orang lain. Macam tak seronok kan kalau kat akhirat nanti Allah display kisah hidup kita di dunia ni dengan amalan yang sama je tiap hari.

Bangun tidur--> solat--> makan--> study--> solat--> makan--> blogging--> solat-> facebooking--> solat-> mengaji kejap--> twittering--> solat--> tidur balik.

Bangun keesokan hari pun ulang rutin yang sama.

Tapi kalau tiba-tiba, dalam setiap hari tu kita selitkan satu aktiviti yang jarang pemuda/i buat pada zaman sekarang kan best. Contohnya, kat akhirat nanti Allah display, hambaku sorang ni tatkala kebanyakan pemuda/i di kawasannya ke panggung wayang, dia pula jauh berjalan kaki semata-mata ingin ke masjid untuk solat berjemaah. perghh.. kan best jadi macam tu.

Apapun, cakap tanpa amal tak guna kan. Entri ni tak lain tak bukan untuk motivatekan diri saya sendiri okeh! plis la radhiah syahida.. every single step u take, Allah will count it back ok?

motive : TBD--> To Be Different. Rabbuna yusahhil. ameen ameen ameen :)




oh, this photo is only for siti nurhafiza shari. fiza, ni la yang diah kate bukit yang macam ada 3 ekor gajah tu. penat conteng utk kamu okeh walau klako amat. sila perhati molek molek n compare dgn pic kat atas. isnt?
all praises be to Allah ;)

3 comments

[fellow followers]