new mission..smg kita kuat ye teman


posted by radhiahsyahida

No comments

salamullahi 3alayk..

pengalaman hidup mengajar manusia erti ketabahan yang sebenaq..huhu..berfalsafah lak ye pagi ni..alhamdulillah..ku jejaki lagi dataran ini..moga2 semester ini membawa 1001 makna dalam mengejar de true life..

الاستماع والمحادثة...الأدب والنصوص..البلاغة..BMW..CCT
ini perjuanganku..ingat lagi tazkirah ustazah Mazlina utk 1st meeting..antunna blaja ni btulkan niat.Ingat..carilah ilmu utk membantu kita di dunia dan akhirat..ehem2..ustazah cakap kita ni punya keyakinan tinggi...sama2 kita buktikan ye teman..


ni ust maad tgh .... dengaq lagu arab
syukran jazeelan juga buat seorang teman yg byk membantu selama bertapak di bumi CFS ini..
"kuatkan persediaan fizikal,rohani dan mental untuk sem 2 ni.Gandakan semua jenis usaha yang baik..Jaga hati, sebab ilmu masuk ke hati n tinggal kat hati yang bersih..kalau tak,ilmu akan keluar balik..2 yang kita banyak lupa..Allahu a3lam,fi ri3ayatillah"

dalam lab time class istima3..kami 1st batch ma..hehe..

lastly..perkongsian utk teman yg juga ambil takhassus ni, aidhon min ukhtina khairunnisa..semoga kita K.U.A.T dan T.A.B.A.H..

Adab wannusus senang kalau hafal, ingat semua dan faham sebab semuanya fakta..kena banyak ingat syair,qosidah,nusus dll..Tuk Istima3 walmuhadathah..kena byk hafaz n amali,stiap minggu kena takallam arab kat depan kelas..Ada taqdim,munazoroh,hiwar,qissoh,tamsiliyyah&muqobalah. Tamsil tu 1 kelas, hiwar 2 org, taqdim sorg2, munazoroh 3-5 org, muqobalah 2-3 org. Muqobalah tu kite kna jumpa lecturer arab n interview beliau..rakam skali.lepas tu. taip skrip interview n copy kat cd. PAS tu, Balaghah plak kna faham & ade assigment, taqdim. BMW kna faham konsep dan teori.Ade amali-research..carrymark 70.final 30..de Last..CCT kena byk ingat konsep dan fakta..soalannya byk KBKK dan fakta.

:: moga ALLAH tak lekang merahmati kita..ameen ::

[fellow followers]