andai diberikan emas permata, kupilih senyumanmu..


posted by radhiahsyahida

2 comments


Kadang-kadang, ada perkara yang kita ingin fikirkan, tetapi secebis kata pun ia tidak datang & ada benda yang kita ingin segera padamkan dari kotak ingatan, tetapi ia masih juga terus menari-nari dalam fikiran..

Lantas, apa yang perlu dilakukan? larikan diri! bukan melarikan diri dari kenyataan, tetapi berusaha untuk mencari ketenangan.. jelas ye =]

Status : balik putrajaya! Allah, sukanya~

[budop kecit pertama]

Ini anak saudara saya yang pertama. Nawwar namanya. Sudah 9 bulan pun budak kecik ni! nakal bukan main sekarang. huh!


"uda, jangan kacau adik! please... adik nak siapkan assignment cepat-cepat ni! nanti nak main fesbuk plak.."

~pandangan sayu seorang budak yang ditinggalkan ibunya kerana bekerja~


video

kalau rajin, tengok la aksi nawwar bila dengar lagu kegemaran dia...'al-fawakih'. ish..ish..tak tau la sapa yang ajar dia buat macam ni..tapi, memang pelik betul sebab lagu ni je yang buatkan dia paling excited bila dengar. Lagu lain tak pun. Dan kalau dia tengah menangis, siap boleh berhenti menangis, berdiri, pastu buat gerak-gerak tangan dengan penuh bersemangat.

Rasanya bidang seni kalau dinaiktarafkan dengan nilai islamik dan berunsurkan pendidikan, mesti budak-budak lagi mudah dididik. Budak zaman sekarang mudah belajar dengan lagu dan gambar. Kalau ibu bapa terapkan dari kecil lagi dengan didikan yang betul, belajar menggunakan graphic, banyakkan pasal AlQuran, zikir dan kurangkan pasang cerita yang mengarut-ngarut, insyaAllah anak-anak akan membesar dengan jiwa yang sihat. [para ibu dan para guru, please take note!]


[budop kecit kedua]
Ini zahraa, anak saudara kedua. Dah 7 bulan. Dia kat kelantan, payah la nak jumpa dia..huu. saja ah letak gambar-gambar zara yang uda cilok dari ummi dia. rindu ah~


[bu
dop kecit ketiga]

InsyaAllah, bakal muncul lagi 5 bulan.ameen. sabar menunggu~ ^__^

2 comments

  1. radhiah syahida

[fellow followers]