saya mula melangkah


posted by radhiahsyahida

No comments

Alhamdulillah..hari jumaat. Permulaan bagi kami menuntut sesuatu yang menjadi bekalan hingga ke syurga. Sementara mereka sudah lama mengejar masa demi sepatah kata yang terlalu berharga, kami masih lagi dimiliki ketenangan yang agak kebosanan.

Saya mahu ke kelas! sering juga hati itu menjerit sendiri sebelum ini. Saya biarkan saja. Malas dipujuk.huh!

Hati senyum sendiri. Menapak ke Institute of Education (Insted) seawal waktu dhuha. Alhamdulillah, Jumaat ini sudah beramah mesra dengan Instructional Technology dan Arabic Lexicography. Seronok! Cabaran? Hanya kepada Allah kami bergantung harap.

Doakan saya kuat. Doakan kami kuat!

ya Allah
Ajarkanlah kami belajar ini bukan untuk sesiapa tapi hanya keranaMu
belajar ini bukan untuk diri, bahkan untuk seluruh ummat RasulMu
belajar ini bukan untuk saat ini bahkan sepanjang zamanMu
Ajarkanlah apa-apa yang kami tidak tahu tentang ilmuMu
Ingatkanlah kami apa-apa yang kami lupa tentangMu
Redhailah setiap langkah kami kerana hanya padaMu kami ingin bertemu...

salam mujahadah. betulkan niat. perbaiki niat. muhasabah kembali.
moga niat saya dan kamu adalah satu.
hanya kita dan Dia Yang Tahu.

[fellow followers]