saya, mereka dan pengalaman


posted by radhiahsyahida

3 comments

4 hari di alam kanak-kanak, suara saya hampir hilang! huhu..
kak ti kate, ngajo habis reng dekpun..
Apapun saya tak kisah sangat sebab saya rasa memang perlu untuk saya mengajar sedaya upaya yang saya ada.. suara pun kalau dulu volume 2, skang dah jadi volume 4.. tak pun, max volume kut.hehe..kalau tak, memang tenggelam suara cikgu, tak pun ada yang terlentok, tak pun berdiri mintak izin ke toilet. Tapi saya agak, suara yang hampir hilang ni mungkin disebabkan oleh faktor cuaca yang tak menentu kat area KL-Putrajaya ni..so, tak bleh salahkan sessi pengajaran 100%.

Alhamdulillah..so far, ok je.. tak de pun tensen. Bermula 1st day, jumpa je murid terus dorg cakap macam ni " assalamualaikum ustazah " huhu..ade gaya ustazah ek? and then masuk la kelas..masa perkenalkan diri, huhu best-best! sebab nama panjang, so depa pun cam berkerut-kerut je nak mengingatnya..last-last, saya ambik keputusan suh je depa panggil cg dhiah.easy kan? tapi untuk kelas science, ade je panggil teacher..and yang tersyasyul misti panggil ustazah..hahu..ameen~

Balik tadi, abg Di mai ambik..tapi terus ke masjid putrajaya sebab abg di kene urus kelas Tarannum by ustaz Anuar Hasin, 1st winner AQ season 2..so,before turun ofis tadi, masuk la saya and kak Ti ke dalam masjid. Nak dijadikan cite, saya terpandang la segroup gurlz ni.. kenapa saya pandang? sebab tertarik dengan pakaian mereka iaitu jubah besar berwarna biru..actually, jubah biru besar itu disediakan oleh pihak masjid untuk mereka yang tidak proper dalam berpakaian..means tak menutup aurat dengan betul. So, agak malu la bagi mereka yang kena pakai jubah ini..sebab dah sah-sah mereka ini tidak menutup aurat dengan betul.. so, bagi yang dah terkena..takkan la tak bleh fikir lagi keadaan anda itu..buat malu je @ memang anda tak rasa kot. 'audzubillah min dzalik!

Bagi yang non-muslim plak, disebabkan masjid Putrajaya merupakan kawasan pelancongan. Maka, ramailah pengunjung foreigner yang datang.So, depa diwajibkan pakai jubah kaler pink..ok,fine..takpe la kan..But, yang tak leh consider nye..ade ke patut..bila dah ada kat dalam, senang-senang je depa tanggalkan jubah tu time nak bergambar. huh.geram la bila tengok.tapi tak leh nak tegur sebab tak reti nak cakap apa kat dorg.. tu la musykilahnya. so, pasni..pihak berwajib memang wajib la amek tindakan..ingat senang-senang je depa nak merendahkan rumah Allah.

p/s: now, i'm already have KWSP account! tadi pagi-pagi, pi sana nek KTM ngan my sis..masa keje dulu, bos tak buat.. so, pasni mudah la sket keje..credit to my sis yang banyak nolong even beliau mengandungi seorang baby yang comel, insya Allah (^_~)v

3 comments

[fellow followers]