..yesterday for today..


posted by radhiahsyahida

6 comments


Semalam, SK La Salle 2 telah mengadakan sambutan hari guru peringkat sekolah yang bertemakan ‘Guru Pembina Negara Bangsa’. Tak sangka tahun ni boleh mengambil tempat sebagai salah seorang guru biasa di sana. Teringat zaman muda-muda dulu, sebab kita yang handle untuk cikgu-cikgu..
Program bermula dengan ucapan guru besar, bacaan risalah dari Menteri Pelajaran Malaysia dan persembahan murid-murid. (macam biasa lar..) Tapi kagum dengan murid darjah 6, walaupun tak ajar depa tapi sangat terhibur and terharu dengan persembahan dikir barat depa..suke2!

Sampai part dari guru, murid-murid dikehendaki berebut untuk menyatakan siapakah guru tersebut berdasarkan maklumat yang diberi.

Soalan : Siapakah guru yang memandu kereta kelisa ke sekolah?
Ridwan bangun (murid saya tahun2) : cikgu dhiah
Kekeke..saya gelak ngan cikgu lain kat blakang..


Soalan seterusnya : siapakah guru yang bakal menjadi pengantin baru beberapa minggu lagi?

Yugaraj bangun (murid saya tahun 5) : cikgu dhiah
Haha..saya gelak lagi..belum sampai seru dikk!! =p


Seterusnya, acara sukaneka tiba.. ada 3 acara iaitu bawak bola pingpong, memisahkan kacang merah ngan kacang hijau and main O zus..
Sangat best sebab bleh main ngan budak2 pastu kita yang menang..kire ok ah tu kan?



Habis acara petang tu, sangat-sangat la terharu sebab unexpected dapat hadiah jugak semalam from my precious students..tak sangka la sebab depa sume lelaki..ingatkan sekolah budak laki ni tak de kecenderungan ngan hadiah-hadiah ni..huhu




And yang paling terharu, major budak-budak yang bagi tu murid yang selalu kena marah sebab tak siap kerja sekolah..haha..best jugak camtu kan? hehe..tapi bila dah mempunyai perasaan sebagai seorang cikgu ni barula paham kenapa cikgu-cikgu kita tak mengharapkan hadiah sangat..act,kejayaan and semangat yang ditunjukkan oleh anak murid lebih berharga bagi seorang insan bergelar cikgu..tak caya, tanya la cikgu-cikgu anda..

Sampai ke acara kemuncak ialah dinner untuk guru-guru di Restoran Rebung Chef Ismail. Asalnya saya tak nak pi sebab tengah berjimat..hehe..almaklumlah gaji kecik je.. Tapi, Allah kan Maha Pemurah.. tetibe ade sorang insan yang baik hati dan menyayangi saya telah support dinner saya pada malam tadi..Semoga Allah memurahkan lagi rezeki beliau..iaitu kak ti..hehhe~ tenkiu my sis!


and today, i got many suprise things..
to my beloved people, sorry semalam tak reply..so tired maa..
and once again, syukron jazeelan buat yang sentiasa mengingati tarikh yang tak bermakna ini..especially my beloved family..love and miss u all so muchhhh!!! Alhamdulillah, sempat say thanks to my mum..hidup ini sekadar cuma...bak kata Zarin, my old friend "now, you are one step closer to death..remember that!" Astaghfirullahal'azim..Tamatkan hidupku dengan penamat yang menjanjikan syurgaMu..ameen..

erm..dapat free call nih.. nak buat panggilan hangit kat sape eh? =D

6 comments

  1. ur old friend ~ 'lonia'
  2. CSE:)haimy

[fellow followers]